Na jakich klientach powinno zależeć Ci najbardziej?
Wiele przedsiębiorców zajmuje się zupełnie czym innym, więc klienci, których będą poszukiwać, też będą się od siebie różnić. Jest jednak kilka uniwersalnych typów klientów, o których marzy każda osoba prowadząca swoją działalność i o których zdobycie powinni starać się najbardziej. Przeważnie są bezproblemowi, zdecydowanie i wiedzą doskonale, że nie obejdzie się bez wydawania określonej kwoty na fachowca.
Stały klient to gwarancja zarobku
Stałych klientów chcemy mieć wszyscy. To te osoby, które wracają do nas, bo wiedzą, że mogą na nas liczyć, a do tego chętnie polecają nas swoim znajomym lub bliskim. Do tego są dla nas gwarantowanym zarobkiem, nawet jeśli nie jest on szczególnie wysoki. Stały klient to dla nas gwarancja powrotu, a także darmowa reklama. Do tego wracają do nas z uśmiechem i wiedzą, że mogą nam w pełni zaufać, nie przeszkadzają nam więc w naszej pracy i nie wyrażają na każdym kroku swoich wątpliwości co do jakości naszych usług. Stałych klientów chce mieć każdy przedsiębiorca i dąży do ich pozyskania.
Klient, który wie, czego chce
Klienci dzielą się na tych, którzy nie wiedzą, czego chcą, tych, którzy myślą, że wiedzą, czego chcą i tych, którzy naprawdę się przygotowali i przychodzą z własnym, pewnym pomysłem. To ta trzecia grupa jest dla nas najistotniejsza. Nie tylko wiedzą, po co do nas przychodzą i co możemy im zaproponować, ale do tego oszczędzają nasz czas, przychodząc z własną koncepcją. Czasami trzeba ją zmodyfikować, w końcu nie muszą znać się na tym, czym się zajmujemy, ale przeważnie nie zmieniają zdania w połowie realizowania ich zamówienia albo nie rozmyślają się dzień przed ukończeniem naszej pracy.
Klient, który zna się na tym, co oferujesz
Klienci, którzy wiedzą, czym się zajmujesz, zawsze są mile widziani. Tutaj ponownie możemy natknąć się na osoby, które myślą, że się znają i tylko przeszkadzają nam w pracy, podsuwając swoje beznadziejne i szkodliwe pomysły. Ale klienci, którzy poczytali trochę w internecie albo wypytać znajomych przeważnie są w stanie zaoszczędzić nam sporo pracy. Sami podsuwają nam odpowiedzi na pytania, których nie zadaliśmy, pytają o ważne rzeczy, a do tego dokładnie przygotowują się na wykonanie usługi lub przyjęcie zamówienia. Dzięki temu nie marnujemy czasu na samodzielne przygotowanie wszystkiego.